loader image

Investiciono zlato

Investiciono zlato
Svako zlato, NIJE INVESTICIONO ZLATO !!!

Često ljudi GREŠE i misle: Ako su kupili neko zlato, napravili su dobar potez i investirali u zlato !?  

 

1. Kupovina zlata u obliku nakitnog zlata, NIJE dobra investicija u zlato!

Zašto !? 

Nakitno zlato je legura zlata i još nekih legirajućih metala (srebro, nikl, hrom, paladijum, platina, …). Kada kupimo zlatni nakit: plaćamo dizajn, izradu nakita, zlato kao materijal, ali i ostale legirajuće metale, svakako i PDV. U slučaju otkupa, nakitno zlato se tretira lomljenim zlatom, koliko god ono bilo novo ili nekorišćeno, pa se pri tom otkupu isplaćuje samo vrednost zlata u tom nakitu, izražena u karatima (preračunata u gramima), dok je sve ostalo GUBITAK!  U najboljem slučaju za otkup nakitnog zlata može se dobiti 40-50% vrednosti nakita pri kupovini, pa to npr; bila kupovina i prodaja istog dana.  

 

2. Kupovina zlata u obliku kovanica, NIJE dovoljno bezbedna investicija u zlato!

Zašto !? 

Zlato u obliku kovanica ili tzv. „dukata“ nema oznaku (žig) proizvođača, nema serijski broj, hologram, oznaku čistoće, potvrdu autentičnosti i originalno pakovanje. Tako se sigurnost kupoprodaje svodi na verovanju kupca prema prodavcu, da je to original i da su karakteristike kovanice koju kupuje tačne. Tog nedostatka su bile svesne rafinerije, odnosno tržište plemenitih metala, zato je stvorena savremenija forma proizvoda, bezbednijeg za kupce u obliku pločica ili malih polugica različitih veličina (0.5, 1, 2.5, 5, 10, 20, 31.1 (1Oz), 50, 100, 250, 500, 1000g) nazvanih INVESTICIONO ZLATO. 

 

3. PRAVA investicija u zlato je kupovina INVESTICIONOG ZLATA!

Šta je investiciono zlato? 

Danas se u nekim sredinama zlatne kovanice (dukati) tradicionalno ili po navici, tretiraju investicijom u zlato. Međutim, prema LBMA standardu investiciono zlato predstavljaju pločice i poluge minimalne čistoće 995/1000, u apoenima od: 0.1, 0.2, 0.5, 1, 2.5, 5 g – mali apoeni 10, 20, 50, 100 g – srednji apoeni 250, 500, 1.000 g – veliki apoeni. Naravno, imamo i poznate apoene od fine unce (1 Oz = 31.1034768 g) i velike poluge od 12.5 kg, koje kupuju ozbiljne države i velike banke.  

S obzirom na to da apoeni investicionog zlata podsećaju na apoene novca, možemo naići na izraz „valutno zlato“ ili „monetarno zlato“. Kada su u pitanju komercijalni proizvodi koji imaju upotrebnu ili statusnu vrednost imaoca tog brenda, to ima smisla. Jedino takvo investiciono zlato je respektabilno i jednako vredno na tržištu plemenitih metala. 

Postoje predrasude u vezi proizvođača tj. brenda, kao da se kupuje automobil, telefon, laptop, neki odevni predmet ili nakit. Kada su u pitanju komercijalni proizvodi koji imaju upotrebnu ili statusnu vrednost imaoca tog brenda to ima smisla. Kupci investicionog zlata kupuju hemijski element Aurum (Au), definisane čistoće (999.9) u različitim apoenima. Jedino važno, a to je i obavezno da proizvođač tih apoena bude rafinerija sa LBMA sertifikatom i da se nalazi na tzv. Good Delivery – listi.

 

Rafinerije koje mogu da ispune uslove LBMA tehničkog standarda (dimenzije pločica, težina, čistoća, izgled…) potencijalni su kandidati za LBMA sertifikat, ali to nije dovoljno! Da bi rafinerija mogla biti nosilac LBMA sertifikatata mora da ima takvu opremljenost procesa proizvodnje koja garantuje kontinuitet kvaliteta proizvoda, zatim tradiciju u preradi plemenitih metala, finansijsku stabilnost (15.000.000 GBP obrtnog kapitala) i minimalni obim proizvodnje (10t/god – rafinisanog zlata i 50t/god – rafinisanog srebra).   LBMA – Good Delivery Pravilnik o odgovornom upravljanju zlatom propisan je od strane LBMA-a (eng. London Bullion Market Association) u obliku Good Delivery“ standarda i obvezan je za sve sertifikovane proizvođače zlata. LBMA Good Delivery međunarodne proizvođače zlata čini 75 istaknuta člana, koji zajedno ostvaruju 85-90% svetske godišnje proizvodnje zlata.

Godišnju kontrolu poštovanja Pravilnika vrše nezavisni revizori, a rezultati se predaju LBMA-u i javno objavljuju. Pravilnik formalizuje i objavljuje već postojeće dubinsko snimanje (eng. due diligence) proizvođačke i prerađivačke industrije i koristi rizično orijentisan pristup, kojim se isključuje korišćenje zlata iz konfliktnih geografskih područja.

Call Now Button